REGULAR KATEGÓRIA

WEDO

10 év alatti korosztály

ELEMENTARY

8 – 12 év közötti korosztály

JUNIOR

12 – 15 év közötti korosztály

SENIOR

15 – 20 év közötti korosztály

Miért érdemes a versenyre jelentkezni?

A robotika kiválóan alkalmas felületet ad a 21. századi készségek elsajátítására. A robotikai kihívások megoldása elősegíti a fiatalok innovatív gondolkodását és fejleszti a problémamegoldó képességüket. A robotika több iskolai tantárgyat is felölel, így a diákoknak egyszerre kell tanulniuk és fejleszteniük magukat a természettudományok, technológia, tervezés, matematika és programozás területén. A robotok építésének egyik legnagyobb előnye, hogy a diákok közben jól szórakoznak is. Együtt dolgoznak és együtt fedezik fel a saját megoldásaikat az adódó problémákra. A coachok segítik őket ezen az úton, kellő távolságtartással, hogy a diákok maguk élhessék át saját sikereiket és kudarcaikat egyaránt. Miközben ebben a támogató és intenzív környezetben fejlődnek, a gyerekek szinte észrevétlenül szívják magukba a tudást. Végső soron pedig a tiszta versenyzés végén minden résztvevő elmondhatja, hogy a legjobbját nyújtotta, sokat tanult és jól élményekkel gazdagodott.

KOROSZTÁLYOK

WEDO
ERDŐTÜZEK

Az erdőtüzek minden nyáron problémákat okoznak Kanadában. A tüzek rendszeresen elpusztítják az erdők nagy részét és sokszor előfordul, hogy a tüzek elérik a lakott területeket is, ahonnan az embereket biztonságos helyre kell kimenteni. A tüzek száraz, meleg időben keletkeznek és terjednek. A klímaváltozás miatt egyre hosszabbak és szárazabbak a nyarak. Kanadának szembe kell néznie ezzel a növekvő veszéllyel.

ELEMENTARY
OTTHONI ENERGIA

A jövő szempontjából nagyon fontos az energiaforrások felelős felhasználása. Fontos a társadalom és fontos a saját otthonaink számára is. Az Elementary korosztály versenypályáján a robot segít az otthonok modernizálásában. A robot lecseréli a régi típusú izzókat új, enerigatakarékos izzókra. Továbbá a robot napelem cellákat telepít a tetőre és okos otthon eszközöket is telepít. Ezek segítenek csökkenteni a ház enerigaigényét és egyúttal felhasználja a rendelkezésre álló megújuló enerigaforrásokat.

JUNIOR
PARKOLÁS ÉS FELTÖLTÉS

Egyre több elektromos autó jelenik meg az utakon és sok esetben magával hozza a töltésükhöz szükséges infrastruktúra kiépítését is. Jelenleg egy elektromos autó töltése több órát is igénybe vesz, ellentétben a benzinkutak gyors kiszolgálásával, ami új innovációkhoz vezetett. Az egyik ilyen ötlet az autók töltése miközben parkolnak. Egy intelligens parkolóházban a jövőben egy robot kiválogatja a parkoló autókat és a töltést igénylő hybrid vagy elektromos járműveket a töltőállomásra helyezi.

SENIOR
SOKSZÍNŰ ENERGIA

A modern világ mindennapi életvitele egyre több energiát igényel mind a háztartások, mind az ipar számára. A villamosenergia és a hozzá kapcsolódó technológiák elterjedése – mint az elektromos járművek – megváltoztatják az emberek fogyasztási szokásait. Ugyanakkor azzal is tisztában vagyunk, hogy hosszútávon az energiatermelés (gáz, olaj) hagyományos módjai nem fenntarthatóak. A megújuló energiaforrások használata egyre népszerűbbé válik. Viszont egyes megújuló energiaforrások, mint a nap vagy szél, nem folyamatos és állandó források; az időjárás függvényében változik a hatékonyságuk. Nagy kihívás olyan elektromos hálózatot tervezni, ami okosan fel tudja venni az energiát több forrásból is. 

JELENTKEZÉS MENETE

Jelentkezésedet a lenti gombra kattintva tudod megkezdeni. Fontos, hogy először regisztrálnod kell a versenyfelületre, utána tudod megkezdeni a csapatregisztrációt. Minden csapathoz 1 db profil fog tartozni, így azt javasoljuk, hogy a csapatvezető regisztráljon az oldalra. A regisztrált profilhoz tartozó email címre fogunk értesítéseket küldeni (pl. kiállított számla). Egy profilhoz több csapatot is tudsz regisztrálni csapatvezetőként.

FONTOS DÁTUMOK, INFORMÁCIÓK

JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ

2020. március 31.

REGISZTRÁCIÓS DÍJ

10.000 Ft / csapat (ha egy csapatot több kategóriában is indítasz, akkor minden jelentkezés után meg kell fizetni a regisztrációs díjat)

ONLINE VERSENY IDŐPONTJA

2021. január 15 - május 30.
Feladat beküldési határideje: 2021. május 25.

VILLÁM KIHÍVÁS IDŐPONTJA

2021. május 26 - 30.
A csapatok május 26-án fogják megkapni a feladatot, aminek kidolgozására 4 nap áll rendelkezésre. A Kihívást az adott korosztály versenypályáján kell végrehajtani.

VERSENYPROGRAM

Miután a csapat elolvasta a szabályokat és a feladat dokumentumokat, elkezdődik a verseny előkészülete. A feladatok megoldására stratégia kerül kidolgozásra, a robotot felépítik, programozzák és tesztelik a játékpályán. Ugyancsak a robot összeszerelését a versenyt megelőző hetekben gyakorolják.

A honlapon közzétett program alapján az online verseny két részből áll:

  • szabályban leírt versenyfeladat végrehajtása (2021. május 25-ig)
  • Villám Kihívás (2021. május 26-30. között)
A végleges sorrend a WRO által megadott versenyfeladatok és az ezekre épülő Villám Kihívás feladataira kapott pontok összegéből alakul ki.

FELADATOK BEKÜLDÉSE

Minden csapatnak a szabály kihirdetését követően lehetősége van arra, hogy elkezdje megépíteni a robotot, ami végre fogja hajtani a feladatokat. A robot megépítése mellett a program megírását is el kell kezdeni, ami alapján a robot a versenypályán végrehajtja az előre meghatározott feladatokat. Fontos, hogy online versenyről van szó, ezért mindenképp rendelkeznie kell a csapatnak a megfelelő korosztály versenypályájával.

A feladatok végrehajtásáról készített videót bármikor fel lehet tölteni a versenyfelületre, egészen 2021. május 25-ig. A verseny második része 2021. május 26 – 30. között fog lezajlani, ez lesz a Villám Kihívás, amikor a csapatok plusz feladatokat kapnak a versenypályán, amire a rendelkezésre álló időben megoldást kell találni, átépíteni a robotot és átírni a programot az új kihívásoknak megfelelően.

bÍRÓI ÉRTÉKELÉS

A csapatok által beküldött videókat és a programról készített dokumentációt szakértő bírók fogják értékelni. Minden csapat feltöltött anyagát 2 db bíró fogja megnézni, akik közösen fogják lepontozni a látottakat. Arról, hogy a csapat pályamunkája értékelésre került, a versenyfelületről automatikus emailben fog értesítést kapni az, akinek a profiljához hozzá lett adva az adott csapat. A kapott értékelőlapot a versenyfelületen el kell fogadnia a csapatnak ahhoz, hogy lezártnak legyen tekinthető a beadott munka.

SEGÉDANYAGOK A FELKÉSZÜLÉSHEZ

Szeretnénk, ha mindenki számára élvezetes is lenne a versenyzés és minden feladat egyértelmű lenne minden versenyzőnek. Ehhez videós segédleteket fognak készíteni számotokra a verseny főbírói, amiben nemcsak a szabályok bemutatására fog sor kerülni, hanem arra is, hogy pontosan milyen formában várjuk tőletek a beadott pályamunkákat. Az elkészített videók ezen az oldalon, illetve az Edutus Egyetem Youtube csatornáján lesznek közzétéve.

VERSENYPÁLYA RENDELÉS

Ha indulsz a versenyen, akkor a regisztrációs felületen a jelentkezés során tudsz versenypályát is rendelni. Ha később szeretnél pályát rendelni vagy nem indulsz a versenyen, de szívesen gyakorolnál a versenypályán, akkor a lenti gombra kattintva megteheted.

ISMERD MEG A KATEGÓRIÁT