Robot összeszerelése:

A csapatok a versenyt megelőzően felépíthetik és tesztelhetik a robotot, de a verseny napján az egyes darabokból kell összeállítani. 

Meglepetés szabály: 

Minden versenynek van egy meglepetés szabálya, amelyre a csapatok reagálhatnak úgy, hogy változtatnak a roboton (átépítéssel és / vagy programozással) vagy egy másik taktikát alkalmazva. Példák: további akadályok a játékpályán, további tárgyak szállíthatóak vagy összegyűjthetők. A meglepetés szabálynak a megoldása nem kötelező, de a csapatok plusz pontokat szerezhetnek. 

Korcsoport: 10 év alatti versenyzők

Feladatok: Az Elementary korosztály feladatai egyszerűsítve kis meglepetés szabállyal a versenynapon

Anyag: WeDo 2.0 software, a kontrollert, a motorokat és a szenzorokat LEGO® WeDo 2.0 elemekből kell összeállítani. Ezeknek az elemeknek minden kombinációja megengedett.A robot többi részét is LEGO márkás elemekből kell összeállítani.

Robot maximális mérete: 250mm x 250mm x 250mm 

Csapatösszetétel: 1 csapatvezető + 2-3 csapattag

A csapatok három különböző korcsoportban versenyezhetnek a Regular kategóriában:

  • Elementary: 12 év alatti korosztály
  • Junior: 13-15 év közötti korosztály
  • Senior: 16-19 év közötti korosztály

Minden korcsoport esetében külön kihívás van, amely megfelel az adott korosztálynak. Ennek megfelelően csak a korcsoporton belül versenyeznek a csapatok. 

A korcsoport megállapítása: az adott naptári évben mennyi idős a résztvevő. Részletes információ az aktuális szezon oldalán található. 

A csapattagok közül legalább egynek abban a korcsoportban kell lennie, amelybe a csapatot benevezték. A további résztvevők (1 vagy 2) legfeljebb egy évvel fiatalabbak lehetnek, mint a korcsoportban megadott. 

Ez azt jelenti, hogy például egy junior csapat 13 éves és két 12 éves korúakból állhat (a születési évvel számoljunk). Ugyanakkor az “egy évvel fiatalabb” korlátozás azt is jelenti, hogy a 12 évesek nem tudnak egy 17 éves korosztályban versenyző csapatot alapítani. Tehát mindig a következő magasabb korosztályba indulhat. Ezenkívül ez a feltétel vonatkozik az Elementary korcsoportra is (ahol a 7 évesek egy csapat tagjai lehetnek) és a Football kategória (ahol a 9 évesek lehetnek csapatok).   

A feladat közzététele után:

Miután a csapat elolvasta a szabályokat és a feladatdokumentumokat, elkezdődik a verseny előkészülete. A feladatok megoldására stratégia kerül kidolgozásra, a robotot felépítik, programozzák és tesztelik a játékpályán. Ugyancsak a robot összeszerelését a versenyt megelőző hetekben gyakorolják.

A verseny napja:

A honlapon közzétett versenyprogram alapján a verseny napja több szakaszra osztható:

  • Robotok összeépítése
  • tesztkörök
  • versenykörök
Az végeredményt egy csapat két legjobb pontszáma határozza meg. Ezek a pontszámok alapján kerül be az időeredmény is. Pontegyenlőség esetén az időeredmény a döntő, ha ez alapján sem lehet eldönteni, a következő kör eredményei döntenek. A verseny napján csak az első két forduló eredményei kerülnek közzétételre, a 3. és 4. forduló eredményeit a díjátadó ünnepségen jelentik be.

A WRO magyarországi nemzeti döntőn való részvételhez csapatonként regisztrációs díjat szükséges befizetni. A részvételi díj magában foglalja szervezeti költségeket, valamint az okleveleket, kupákat és a versenyhez kapcsolódó logisztika megszervezését.

A WRO 2019 esetében a regisztrációs díj

Elementary, Junior, Senior jelentkezés esetén:

  • információk hamarosan…

WeDo jelentkezés esetén: 

  • információk hamarosan…

A számlát a regisztrációt követően e-mailben kapja meg a csapatvezető, majd postán is.

Évről-évre felhasználható eszközök:

A Regular kategóriában való részvételhez a csapatoknak LEGO Mindstorms robotokra és más eszközökre van szükségük. Az alábbi lista áttekintést ad az egyszeri költségekről, ezek nem változnak, így évről-évre felhasználhatók:

  • LEGO MINDSTORMS NXT / EV3 készlet (kb. 150.000 Ft)
  • Versenyasztal (kb. bruttó 60.000 Ft)
  • 45811 WRO™ Brick set V29 (kb. 12.000 Ft)

Szezonálisan, kategóriánként változó elem: 

  •  versenypálya minden korosztályban
  • LEGO elem

Elementary, Junior, Senior korosztályban bármilyen szoftver és firmware használható az NXT vagy EV3 vezérlőegységeken.

A programozás másik programozási nyelvvel való elindításához a következő linkek hasznosak lehetnek. Bármelyik firmware / programozási nyelvvel kapcsolatban alaposan meg kell vizsgálni, hogy az NXTs / EV3s funkcióit melyik programozási nyelv támogatja.

Emlékeztetünk arra is, hogy a szoftvernek képesnek kell lennie arra, hogy offline módon működjenek a laptopon, mivel a verseny ideje alatt internetet nem használhatnak a csapatok.

 

Magyar döntőn résztvevő csapatok száma Regular Elementary Világdöntőre továbbjutó csapatok száma Regular Junior Világdöntőre továbbjutó csapatok száma Regular Senior Világdöntőre továbbjutó csapatok száma
5 – 99 1 1 1
100 – 199 2 2 2
200+ 3 3 3