Robot összeszerelése:
A csapatok 

Speciális érzékelők:
A robotok az iránytű érzékelőket használják arra, hogy tájékozódjanak a mezőn, és infravörös érzékelőket használnak az infravörös játéklabda követésére.

Robotméretek:
A robotok mindegyikének maximális magassága 22 cm, átmérője pedig 22 cm (hengerrel mérve). Ezen kívül robotonként legfeljebb 1 kg lehet.

Programozás:
A csapat bármilyen programot használhat a programozáshoz.

Játékvezető:
A Football kategóriában a játékvezetőnek különleges szerepe van, hiszen nagyon gyors döntéseket kell hoznia, mint a valódi labdarúgásban. Mindenekelőtt támogatja a játék folytonosságát, mivel például a labda és a robotok összeütközhetnek, összeakadhatnak. Ilyenkor a játékvezető választhatja szét őket. Ezen kívül a vezetőbíró veszélyes helyzetekben dönt, például szabálytalanság. A bíró előzetesen egy felkészítőn vesz részt, melyen a szabályokat ismertetik, kérdéses eseteket beszélnek át.

A Football kategóriában a csapattagok 10-19 év közötti versenyzők.  

A korcsoport megállapítása: az adott naptári évben mennyi idős a résztvevő. Részletes információ az aktuális szezon oldalán található. 

A csapattagok közül legalább egynek abban a korcsoportban kell lennie, amelybe a csapatot benevezték. A további résztvevők (1 vagy 2) legfeljebb egy évvel fiatalabbak lehetnek, mint a korcsoportban megadott. 

Ez azt jelenti, hogy például egy junior csapat 13 éves és két 12 éves korúakból állhat (a születési évvel számoljunk). Ugyanakkor az “egy évvel fiatalabb” korlátozás azt is jelenti, hogy a 12 évesek nem tudnak egy 17 éves korosztályban versenyző csapatot alapítani. Tehát mindig a következő magasabb korosztályba indulhat. Ezenkívül ez a feltétel vonatkozik az Elementary korcsoportra is (ahol a 7 évesek egy csapat tagjai lehetnek) és a Football kategória (ahol a 9 évesek lehetnek csapatok). 

A feladat közzététele után 

Miután a csapatok elolvasták a szabályokat, elkezdődik a verseny előkészítése. A saját játékrendszerre kidolgozott taktika kidolgozása, a robotok építése és programozása, és természetesen sok tesztelés történik. Ugyancsak a robot összeszerelését a versenyt megelőző hetekben gyakorolják. 

A verseny napja 

A honlapon közzétett versenyprogram alapján a versenynap több szakaszra osztható:

  • robotok összeépítése
  • tesztkörök
  • versenykörök
A klasszikus labdarúgó szabályok szerint kapnak pontokat a csapatok: a körmérkőzés során a csapatok három pontot kapnak a győzelemért, egyet a döntetlenért, és nullát a vereségért.  

A WRO magyarországi nemzeti döntőn való részvételhez csapatonként regisztrációs díjat szükséges befizetni. A részvételi díj magában foglalja szervezeti költségeket, valamint az okleveleket, kupákat és a versenyhez kapcsolódó logisztika megszervezését.

A WRO2019  regisztrációs díja:  10.000 Ft/csapat

Regisztráció határideje: április 26. (péntek) éjfél
A számlát a regisztrációt követően e-mailben kapja meg a csapatvezető, majd postán is megküldjük az eredeti számlát.

Évről-évre felhasználható eszközök: 

A Football kategóriában való részvételhez a csapatoknak LEGO Mindstorms robotokra és más eszközökre van szükségük. Az alábbi lista áttekintést ad az egyszeri költségekről, ezek nem változnak, így évről-évre felhasználhatók: 

  • 2 db LEGO MINDSTORMS NXT / EV3 készlet (kb. 300.000 Ft) 
  • Versenyasztal (kb. bruttó 100.000 Ft) 
  • Focipálya (kb. 7.000 Ft) 
  • Kapuk (kb 7.000 Ft) 
  • Hitechnic Infrared Electronic Ball (kb. 25.000 Ft) 
  • 2 db EV3 Infravörös szenzor (kereső) (kb. 28.000 Ft) 
  • 2 db Iránytű szenzor (kb. 65.000 Ft) 

A WRO Nemzetközi Szervezete kidolgozott egy Etikai Kódexet, ami azt a célt szolgálja, hogy a versenyen résztvevő csapatok egyenlő esélyekkel indulhassanak, valamint kiszűrjék és csökkentsék a másolt, megvásárolt robotok és programok számát.

Az Etikai Kódex angol változatát itt találod.

 

Magyar döntőn résztvevő csapatok száma Football Világdöntőre továbbjutó csapatok száma
5 – 39 1
40 – 149 2
150+ 3