REGULAR KATEGÓRIA

A csapatok a versenyt megelőző időszakban előre meghatározott feladatok alapján építik meg robotjukat. A versenypálya és a pályaelemek szintén ismertek, így minden adott a sikeres felkészüléshez.

WEDO

10 év alatti korosztály

ELEMENTARY

12 év alatti korosztály

JUNIOR

12 - 15 év közötti korosztály

SENIOR

16 - 19 év közötti korosztály

REGULAR KATEGÓRIA SZABÁLYOK

ÁLTALÁNOS SZABÁLY

WEDO SZABÁLY

ERDŐTŰZ MENTŐAKCIÓ

ELEMENTARY
SZABÁLY

SZÉLVIHAR

JUNIOR
SZABÁLY

HÓVIHAR

SENIOR
SZABÁLY

EMELKEDŐ VÍZSZINT

ETIKAI KÓDEX & WRO IRÁNYELVEK

Regular kategóriában WeDo, Elementary, Junior és Senior korosztályban 

a győri nemzeti döntőn mérhetik össze tudásukat a csapatok.

ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK

Robot összeszerelése:

A csapatok a versenyt megelőzően felépíthetik és tesztelhetik a robotot, de a verseny napján a robotot elemeire szedve lehet csak a verseny területére bevinni és meghatározott időre kell újra összeépíteni. 

Meglepetés szabály: 

Meglepetés szabály csak azoknak a csapatoknak lesz, akik bekerülnek a nemzeti döntőre. Az 1 napos regionális elődöntőkön nem kell meglepetés szabállyal számolni.

Minden évben van egy meglepetés szabály, ami a versenynapon derül ki. Erre a csapatok reagálhatnak úgy, hogy változtatnak a roboton (átépítéssel és / vagy átprogramozással) vagy nem élnek a lehetőséggel és kihagyják a feladatot. Példák: további akadályok a játékpályán, további tárgyak szállíthatóak vagy összegyűjthetők. A meglepetés szabálynak a megoldása nem kötelező, de a csapatok plusz pontokat szerezhetnek. 

Korcsoport: 10 év alatti versenyzők

Feladatok: Az Elementary korosztály feladatai egyszerűsítve

Eszközök: A vezérlőegységnek, motornak és szenzoroknak, amik a WeDo robot összeépítéséhez szükségesek LEGO Education WeDo 2.0 CoreSet-ből kell származniuk. Bármilyen mennyiségben és kombinációban lehet vezérlőegységeket (Smarthub), motorokat és szenzorokat használni. Minden LEGO márkájú nem elektromos / nem digitális eszközt, elemet lehet használni a robot összeépítéséhez.

Robot maximális mérete: 250mm x 250mm x 250mm 

Csapatösszetétel: 1 csapatvezető + 2-3 csapattag

A csapatok négy különböző korcsoportban versenyezhetnek a Regular kategóriában:

  • WeDo: 10 év alatti korosztály (2010.01.01. vagy később született)
  • Elementary: 12 év alatti korosztály (2008.01.01. vagy később született)
  • Junior: 13-15 év közötti korosztály (2005.01.01. – 2007.12.31. között született)
  • Senior: 16-19 év közötti korosztály (2001.01.01. – 2004.12.31. között született)

Minden korcsoport esetében külön kihívás van, amely megfelel az adott korosztálynak. Ennek megfelelően csak a korcsoporton belül versenyeznek a csapatok. 

A korcsoport megállapítása: az adott naptári évben mennyi idős a résztvevő.

A csapattagok közül legalább egynek abban a korcsoportban kell lennie, amelybe a csapatot benevezték. A további résztvevők (1 vagy 2) legfeljebb egy évvel fiatalabbak lehetnek, mint a korcsoportban megadott minimum életkor. 

Ez azt jelenti, hogy például egy junior csapat egy 13 éves és két 12 éves korúból állhat (a születési évvel számoljunk). Ugyanakkor az “egy évvel fiatalabb” korlátozás azt is jelenti, hogy a 12 évesek nem tudnak egy 17 éves korosztályban versenyző csapatot alapítani. Tehát mindig a következő, magasabb korosztályban indulhat. Tehát mindig a következő, magasabb korosztályban indulhat. Ezenkívül ez a feltétel vonatkozik az Elementary korcsoportra is (ahol a 7 évesek egy csapat tagjai lehetnek) és a Football kategória (ahol a 9 évesek lehetnek csapattagok). 

 

Évről-évre felhasználható eszközök:

A Regular kategóriában való részvételhez a csapatoknak LEGO Mindstorms robotokra és más eszközökre van szükségük. Az alábbi lista áttekintést ad az egyszeri költségekről, ezek nem változnak, így évről-évre felhasználhatók:

  • LEGO MINDSTORMS NXT / EV3 készlet (kb. 156.000 Ft)
  • Versenyasztal (kb. bruttó 80.000 Ft)
  • 45811 WRO™ Brick set V29 (kb. 12.000 Ft)

Szezonálisan, kategóriánként változó elem: 

  • versenypálya minden korosztályban
  • LEGO elemek

Megjegyzés más programozási nyelvekről:
Elementary, Junior, Senior korosztályban bármilyen szoftver és firmware használható az NXT vagy EV3 vezérlőegységeken.

A programozás másik programozási nyelvvel való elindításához a következő linkek hasznosak lehetnek.

Emlékeztetünk arra is, hogy a szoftvernek képesnek kell lennie arra, hogy offline módon működjenek a laptopon, mivel a verseny ideje alatt internetet nem használhatnak a csapatok.

A feladat közzététele után:

Miután a csapat elolvasta a szabályokat és a feladat dokumentumokat, elkezdődik a verseny előkészülete. A feladatok megoldására stratégia kerül kidolgozásra, a robotot felépítik, programozzák és tesztelik a játékpályán. Ugyancsak a robot összeszerelését a versenyt megelőző hetekben gyakorolják.

A verseny napja:

A honlapon közzétett versenyprogram alapján a verseny napja több szakaszra osztható:

Robotok összeépítése
tesztkörök
versenykörök

A WRO magyarországi regionális elődöntőin való részvételhez csapatonként regisztrációs díjat szükséges befizetni. A részvételi díj magában foglalja szervezeti költségeket, valamint az okleveleket, kupákat és a versenyhez kapcsolódó logisztika megszervezését.

A WRO 2020 regisztrációs díja WeDo, Elementary, Junior, Senior korosztályban: 10.000 Ft/csapat

Regisztráció határideje: 2020. szeptember 6. (vasárnap) éjfél

A számlát a regisztrációt követően e-mailben kapja meg a csapatvezető, majd postán is megküldjük az eredeti számlát.

Az végeredményt a csapat két legjobb pontszáma határozza meg. Ezek a pontszámok alapján kerül be az időeredmény is. Pontegyenlőség esetén az időeredmény a döntő, ha ez alapján sem lehet eldönteni, a következő kör eredményei döntenek. A verseny napján csak az első két forduló eredményei kerülnek közzétételre, a további fordulók eredményeit a wro.hu oldalon tesszük közzé a verseny után.

A WRO Nemzetközi Szervezete kidolgozott egy Etikai Kódexet, ami azt a célt szolgálja, hogy a versenyen résztvevő csapatok egyenlő esélyekkel indulhassanak, valamint kiszűrjék és csökkentsék a másolt, megvásárolt robotok és programok számát.

OPEN KATEGÓRIA

A csapatok a versenyt megelőző időszakban előre elkészítik projektjüket és építenek egy robotot a meghatározott probléma megoldására. A versenyen egy kijelölt standon mutatják be projektjüket a zsűritagoknak.

ELEMENTARY

12 év alatti korosztály

JUNIOR

12 - 15 év közötti korosztály

SENIOR

16 - 19 év közötti korosztály

OPEN KATEGÓRIA SZABÁLYOK

ÁLTALÁNOS SZABÁLY

KOROSZTÁLYOK KIHÍVÁSAI

ETIKAI KÓDEX & WRO IRÁNYELVEK

NEMZETI DÖNTŐ

Az Open kategóriába regisztrált csapatok a nemzeti döntőn fogják összemérni tudásukat.

Időpont: 2020. október 2-3.

ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK

Robotmodell:
Open kategóriában a csapatok robotmodellt építenek. A robotmodell lehet egy nagy robot, több kisebb robot együtt dolgozva, vagy egy nagyobb robotvezérléssel működő (érzékelők stb.). A kreativitás itt nincs korlátozva.

Stand mérete:
A csapatok rendelkezésére álló terület legfeljebb 2m x 2m x 2m. Egy csapat megjelenítő felületei minden elemének a megszabott stand területén belük kell maradnia.

Anyaghasználat:
Minden robotot NXT vagy EV3 vezérlővel, valamint tetszőleges szoftverrel lehet működtetni. Nincs korlátozás a LEGO® elemek és más anyagok arányára, használatára vonatkozóan.

Programozás:
A csapat bármilyen programot használhat a programozáshoz.

Dokumentáció:
A csapatoknak egy írásbeli és illusztrált jelentést kell benyújtaniuk, amelyben összefoglalják, hogy mire képes és miben egyedi a robotjuk, és hogy miképpen felel meg a kiírás szerinti témának.

A csapatoknak be kell küldeniük egy videót (maximum 2 perc), amelyben bemutatják a robotjuk működését.

Stand dekoráció:
A csapatoknak a standjaikat egy vagy több, legalább 120 cm x 90 cm méretű poszterrel kell dekorálniuk. A poszterek mutassák be a robot projektet a látogatók számára.

A csapatok három különböző korcsoportban versenyezhetnek az Open kategóriában:

  • Elementary: 12 év alatti korosztály (2008.01.01. vagy annál később született)
  • Junior: 13-15 év közötti korosztály (2005.01.01. – 2007.12.31. között született)
  • Senior: 16-19 év közötti korosztály (2001.01.01. – 2004.12.31. között született)

Minden korcsoport esetében külön kihívás van, amely megfelel az adott korosztálynak. Ennek megfelelően csak a korcsoporton belül versenyeznek a csapatok. A csapatoknak minden korosztályban angolul kell megtartani a feladathoz készített prezentációt.

A korcsoport megállapítása: az adott naptári évben mennyi idős a résztvevő. Részletes információ az aktuális szezon oldalán található.

A csapattagok közül legalább egynek abban a korcsoportban kell lennie, amelybe a csapatot benevezték. A további résztvevők (1 vagy 2) legfeljebb egy évvel fiatalabbak lehetnek, mint a korcsoportban megadott.

Ez azt jelenti, hogy például egy junior csapat 13 éves és két 12 éves korúakból állhat (a születési évvel számoljunk). Ugyanakkor az “egy évvel fiatalabb” korlátozás azt is jelenti, hogy a 12 évesek nem tudnak egy 17 éves korosztályban versenyző csapatot alapítani. 

Tehát mindig a következő magasabb korosztályba indulhat. Ezenkívül ez a feltétel vonatkozik az Elementary korcsoportra is (ahol a 7 évesek egy csapat tagjai lehetnek) és a Football kategória (ahol a 9 évesek lehetnek csapatok).

A feladat közzététele után:
Miután a csapat elolvasta a szabályokat és a feladatdokumentumokat, elkezdődik a verseny előkészülete.

A verseny napja:
A honlapon közzétett versenyprogram alapján a verseny napja több szakaszra osztható:

  • betelepülés a standra
  • robotok tesztelése
  • felkészülés az angol nyelvű prezentálásra
  • zsűri értékelés

A zsűri értékelése:
A csapat az időbeosztásnak megfelelően felkészül a zsűri fogadására. A zsűri értékelés csapatonként 10 percet vesz igénybe (5 perc a projekt bemutatásához, 5 perc a kérdések megválaszolásához), és két értékelési körből áll, amelyeket különböző zsűri csoportok végeznek.

A zsűri értékelését egy értékelőlap segítségével végzik el. Ezeket a pontokat egy súlyozás alapján számított teljes pontszámra alakítják át. Az értékelőlap az aktuális szezon szabályzatában érhető el.

Összességében a csapat maximum 200 pontot érhet el, amely öt témakörből áll:

  • Projekt (max 50 pont)
  • Programozás (max. 45 pont)
  • Építés (max 45 pont)
  • Bemutatás (maximum 40 pont)
  • Csapatmunka (max 20 pont)

Példa: Ha egy csapat 9 pontot kap a zsűritől a Csapatszellem részterületen (maximum 5 pont, tématerület Csapatmunka) ez 4,5 pontot kap (4,5 pont = 5 pont * 9/10).

 



A WRO magyarországi regionális elődöntőin való részvételhez csapatonként regisztrációs díjat szükséges befizetni. A részvételi díj magában foglalja szervezeti költségeket, valamint az okleveleket, kupákat és a versenyhez kapcsolódó logisztika megszervezését.

A WRO 2020 regisztrációs díja WeDo, Elementary, Junior, Senior korosztályban: 10.000 Ft/csapat

Regisztráció határideje: 2020. szeptember 6. (vasárnap) éjfél

A számlát a regisztrációt követően e-mailben kapja meg a csapatvezető, majd postán is megküldjük az eredeti számlát.

A WRO Nemzetközi Szervezete kidolgozott egy Etikai Kódexet, ami azt a célt szolgálja, hogy a versenyen résztvevő csapatok egyenlő esélyekkel indulhassanak, valamint kiszűrjék és csökkentsék a másolt, megvásárolt robotok és programok számát.





FOOTBALL KATEGÓRIA

A csapatok a versenyt megelőző időszakban előre megépítik robotjaikat. A versenypálya ismert a csapatok számára, így minden adott a sikeres felkészüléshez.

FOOTBALL

10 - 19 év közötti korosztály

FOOTBALL KATEGÓRIA SZABÁLYOK

ÁLTALÁNOS SZABÁLY

FOCIPÁLYA

ETIKAI KÓDEX & WRO IRÁNYELVEK

NEMZETI DÖNTŐ

A kategóriába regisztrált csapatok a nemzeti döntőn fogják összemérni tudásukat.

Időpont: 2020. október 2-3.

ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK

Robot összeszerelése:
A csapatok előre összeépíthetik robotjaikat, gyakorolhatnak velük, azonban a verseny napján szétszerelt állapotban kell a robotokat elhozni és a verseny ideje alatt önállóan, segítség nélkül összeépíteni.

Speciális érzékelők:
A robotok az iránytű érzékelőket használják arra, hogy tájékozódjanak a mezőn, és infravörös érzékelőket használnak az infravörös játéklabda követésére.

Robotméretek:
A robotok mindegyikének maximális magassága 22 cm, átmérője pedig 22 cm (hengerrel mérve). Ezen kívül robotonként legfeljebb 1 kg lehet.

Programozás:
A csapat bármilyen programot használhat a programozáshoz.

Játékvezető:
A Football kategóriában a játékvezető támogatja a játék folytonosságát, mivel például a labda és a robotok összeütközhetnek, összeakadhatnak.

A Football kategóriában a csapattagok 10-19 év közötti versenyzők.  

A korcsoport megállapítása: az adott naptári évben mennyi idős a résztvevő. Részletes információ az aktuális szezon oldalán található. 

A csapattagok közül legalább egynek abban a korcsoportban kell lennie, amelybe a csapatot benevezték. A további résztvevők (1 vagy 2) legfeljebb egy évvel fiatalabbak lehetnek, mint a korcsoportban megadott. 

Ez azt jelenti, hogy például egy junior csapat 13 éves és két 12 éves korúakból állhat (a születési évvel számoljunk). Ugyanakkor az “egy évvel fiatalabb” korlátozás azt is jelenti, hogy a 12 évesek nem tudnak egy 17 éves korosztályban versenyző csapatot alapítani. 

Tehát mindig a következő magasabb korosztályba indulhat. Ezenkívül ez a feltétel vonatkozik az Elementary korcsoportra is (ahol a 7 évesek egy csapat tagjai lehetnek) és a Football kategória (ahol a 9 évesek lehetnek csapatok). 

 

A feladat közzététele után:

Miután a csapat elolvasta a szabályokat és a feladat dokumentumokat, elkezdődik a verseny előkészülete. A feladatok megoldására stratégia kerül kidolgozásra, a robotot felépítik, programozzák és tesztelik a játékpályán. Ugyancsak a robot összeszerelését a versenyt megelőző hetekben gyakorolják.

A verseny napja:

A honlapon közzétett versenyprogram alapján a verseny napja több szakaszra osztható:

Robotok összeépítése
tesztkörök
versenykörök

A WRO magyarországi nemzeti döntőjén való részvételhez csapatonként regisztrációs díjat szükséges befizetni. A részvételi díj magában foglalja szervezeti költségeket, valamint az okleveleket, kupákat és a versenyhez kapcsolódó logisztika megszervezését.

A WRO 2020 regisztrációs díja: 10.000 Ft/csapat

Regisztráció határideje: 2020. szeptember 6. (vasárnap) éjfél

A számlát a regisztrációt követően e-mailben kapja meg a csapatvezető, majd postán is megküldjük az eredeti számlát.

 

 

A klasszikus labdarúgó szabályok szerint kapnak pontokat a csapatok: a körmérkőzés során a csapatok három pontot kapnak a győzelemért, egyet a döntetlenért, és nullát a vereségért.  

A WRO Nemzetközi Szervezete kidolgozott egy Etikai Kódexet, ami azt a célt szolgálja, hogy a versenyen résztvevő csapatok egyenlő esélyekkel indulhassanak, valamint kiszűrjék és csökkentsék a másolt, megvásárolt robotok és programok számát.

A Football kategóriában való részvételhez a csapatoknak LEGO Mindstorms robotokra és más eszközökre van szükségük. 

Az alábbi lista áttekintést ad az egyszeri költségekről, ezek nem változnak, így évről-évre felhasználhatók: 

  • 2 db LEGO MINDSTORMS NXT / EV3 készlet (kb. 300.000 Ft) 
  • Versenyasztal (kb. bruttó 100.000 Ft) 
  • Focipálya (kb. 7.000 Ft) 
  • Kapuk (kb 7.000 Ft) 
  • Hitechnic Infrared Electronic Ball (kb. 25.000 Ft) 
  • 2 db Iránytű szenzor (kb. 65.000 Ft) 
 
 

ADVANCED ROBOTICS CHALLENGE
KATEGÓRIA

A csapatok a versenyt megelőző időszakban egy előre meghatározott feladat alapján építik meg robotjukat. A versenypálya és a pályaelemek szintén ismertek, így minden adott a sikeres felkészüléshez.

ADVANCED ROBOTICS CHALLENGE

17 - 25 év közötti korosztály

ARC KATEGÓRIA SZABÁLYOK

ÁLTALÁNOS SZABÁLY

JÁTÉKSZABÁLY

ETIKAI KÓDEX & WRO IRÁNYELVEK

NEMZETI DÖNTŐ

A kategóriába regisztrált csapatok a nemzeti döntőn fogják összemérni tudásukat.

Időpont: 2020. október 2-3.

NE MARADJ LE!

Az első 20 regisztrált csapatnak az idei évben is biztosítja az Edutus Egyetem a verseny részvételéhez szükséges eszközöket:

MyRio vezérlőegység
Challenge kit
Competition szett
Versenypálya
Versenypálya elemek

ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK

A feladat egy olyan robot létrehozása, ami autonóm módon működik és ellátja az üvegházban a kertészeti feladatokat. Mindezt úgy teszi, hogy a feladat végrehajtása közben a lehető legtöbb pontot éri el. Az idei évben a csapatoknak olyan robotot kell megépíteni és beprogramozni, ami képes feltérképezni és beazonosítani a versenypályán szimulált üvegház különböző környezeti feltételeit és ennek megfelelően megművelni azt.

MyRIO és LabVIEW

A myRIO beágyazott hardverrel és a LabVIEW grafikus programozási szoftverrel egyszerűbben és gyorsabban tervezhetitek és vezérelhetitek a robotot, és építhettek valódi, összetett mérnöki rendszereket. Az NI myRIO a népszerű NI CompactRIO platform nagy teljesítményű technológiáján alapul, de kisebb és a diákok számára egyszerűbben kezelhető, mint az iparban használt megfelelője.

A hivatalos pontszámot az egyes robotmenetkörök után számítják ki.

Az elérhető maximum pontszám a robotmenetkör típusától függően változó lehet:

  • kvalifikációs menetkör: max. 65 pont,
  • döntő menetkör: max. 130 pont.

A WRO Nemzetközi Szervezete kidolgozott egy Etikai Kódexet, ami azt a célt szolgálja, hogy a versenyen résztvevő csapatok egyenlő esélyekkel indulhassanak, valamint kiszűrjék és csökkentsék a másolt, megvásárolt robotok és programok számát.

A WRO magyarországi nemzeti döntőjén való részvételhez csapatonként regisztrációs díjat szükséges befizetni. A részvételi díj magában foglalja szervezeti költségeket, valamint az okleveleket, kupákat és a versenyhez kapcsolódó logisztika megszervezését.

A WRO 2020 regisztrációs díja: 10.000 Ft/csapat

Regisztráció határideje: 2020. szeptember 6. (vasárnap) éjfél

A számlát a regisztrációt követően e-mailben kapja meg a csapatvezető, majd postán is megküldjük az eredeti számlát.