„Nem az a fontos, hogy nyersz vagy veszítesz, hanem hogy milyen sokat tanulsz ez idő alatt.”
Részt veszünk egy versenyen.
Szeretünk nyerni. Szeretnénk tanulni.
És természetesen szórakozni is szeretnénk.
Fontos számunkra a tisztességes verseny.
A robotunkat MI tervezzük és MI írjuk a programot.
Ha valaki más teszi helyettünk, az nem tisztességes.
Csak akkor tanulunk, ha magunk próbálkozunk.
A csapatvezetőnk taníthat és irányíthat minket.
És mások is inspirálhatnak.
A csapatvezetőnk nem dolgozhat helyettünk.
És mi nem másoljuk mások munkáját.
A csapatunk által fejlesztett megoldásokkal építjük meg
és programozzuk a robotunkat.
Néha problémákba ütközünk, de ez így van jól.
Az egyedi ötletek a kudarcokból születnek.
Nyerni nagyszerű, de a kudarc része az utazásnak
A WRO versenyek szervezőjeként tisztában vagyunk azzal, hogy a résztvevők fő motivációja, hogy megnyerjék a versenyt. Ez igaz a csapattagokra, csapatvezetőkre, szülőkre és a szervező országok képviselőire is. Ezzel a versenyhez való hozzáállással nincs gond mindaddig, amíg a WRO nemzetközi szervezete által meghatározott irányelvek nem sérülnek.
A WRO Irányelvei:
SZABAD |
AZ EGÉSZ VERSENYRE VONATKOZÓAN |
Online felületekről gyűjtünk anyagot a feladat elvégzéséhez és másokkal is megosztjuk az ötleteinket |
Csapatvezetőnk / mentorunk / szülő több lehetséges megoldást ajánl számunkra a programozáshoz |
Csapatvezetőnk / mentorunk / szülő megmutatja, milyen módo(ko)n lehet a robotot megépíteni |
Csapatvezetőnk / mentorunk / szülő hagyja, hogy magunk jöjjünk rá a megoldásra, ha valami nem működik |
Csapatvezetőnk / mentorunk / szülő hagyja, hogy a versenynapon magunk oldjuk meg a feladatokat |
Meg szeretnénk nyerni a versenyt, de nem úgy, hogy csalunk vagy hagyjuk, hogy más végezze el helyettünk a feladatot |
REGULAR KATEGÓRIA |
A meglepetés szabályt magunk próbáljuk megoldani, mert minden szükséges alapot elsajátítottunk ahhoz, hogy csapatként megtaláljuk a megoldást |
OPEN KATEGÓRIA |
Csapatvezetőnk / mentorunk / szülő csak a robot előkészítésében vagy a kiállítótér díszítésében segít, ha szükséges. (Pl.: ha egy elem túl nehéz, ha új készség elsajátítása szükséges, ha valami túl veszélyes ahhoz, hogy mi magunk készítsük el) |
FOOTBALL & ARC KATEGÓRIÁK |
Magunk dolgozzuk ki a stratégiát és mi építjük meg a robotot |
NEM SZABAD |
AZ EGÉSZ VERSENYRE VONATKOZÓAN |
Előre megírt programot vásárolunk online vagy más által használt másolatát használjuk. A versenyen ezt a megoldást alkalmazzuk (hardver és/vagy szoftver) |
Csapatvezetőnk / mentorunk / szülő tmegcsinálja helyettünk a szoftver teljes (vagy egy részének) beprogramozását |
Csapatvezetőnk / mentorunk / szülő megépíti a teljes robotot (vagy annak egy részét) helyettünk |
Csapatvezetőnk / mentorunk / szülő megoldja helyettünk az esetlegesen felmerülő problémákat |
Csapatvezetőnk / mentorunk / szülő a versenynapon a bírókkal konzultál a szabályokról, általuk meghozott döntésekről |
Mindenáron meg szeretnénk nyerni a versenyt, nem számít, hogy milyen módon jutunk előnyhöz a versenytársakkal szemben |
REGULAR KATEGÓRIA |
A meglepetés szabály bejelentése után a csaaptvezetőnk / mentorunk / szülő instrukciókat ad, hogyan oldjuk meg azt. |
OPEN KATEGÓRIA |
Csapatvezetőnk / mentorunk / szülő kitalálja a robotnak és a kiállítótérnek a koncepcióját és megépíti helyettünk, még akkor is, ha tudja, mi magunk is képesek lennénk a kivitelezésre |
FOOTBALL & ARC KATEGÓRIÁK |
Csapatvezetőnk / mentorunk / szülő elmondja, hogyan kellene stratégiát váltank és/vagy megépíti helyettünk a robotot |