online
bajnokság

project
challenge

engineer
challenge

0 – 99
éves korig

korosztályok

Rookie
10 év alattiak 
(2010-ben vagy utána születettek) 

Kids
11-14 év közötti korosztály (2009-2006 között születettek)

Junior
15-18 év közötti korosztály (2005-2002 között születettek) 

Senior
19-25 év közötti korosztály (2001-1995 között születettek) 

Master
25 év feletti korosztály (1994-ben vagy előtte születettek) 

részvételi lehetőség

Csapatban vagy egyénileg is indulhatsz a versenyen!

Nem tudnál csapatban a barátaiddal, osztálytársaiddal készülni a versenyre? Korábbi robotika versenyeken csapatvezetőként vagy bíróként vettél részt, de szívesen kipróbálnád magad versenyzőként is? Szeretsz programozással és robotikával foglalkozni és összemérnéd másokkal is tudásod egy tematikus verseny keretében?

A kialakult vírushelyzetre való tekintettel a csapatok létszámát nem minimalizáljuk, így 1 fő indulását is engedélyezzük. 16 év alatti résztvevők esetében szükséges egy 18 év feletti kapcsolattartó is, akivel a szervezők tartják a kapcsolatot. A csapatok létszámát 3 főben maximalizáljuk. A korosztályok tekintetében minden csapatban legalább 1 főnek a korosztályi előírásoknak meg kell felelnie, a többi csapattag pedig maximum 1 évvel lehet fiatalabb a meghatározott korosztálynál. A csapatok egyénileg is dolgozhatnak, nem szükséges csapatvezetőt megjelölni, aki segíti a munkájukat a felkészülésben.

Versenyzőként eldöntheted, hogy csak a projektversenyen, csak a programozói versenyen vagy esetleg mindkettőn indulnál. 

#MARAdJOTTHON

Tekintettel arra, hogy a szeptemberi iskolakezdés után a COVID-19 vírus miatt több közoktatásban résztvevő iskolában ismét az online oktatás mellett döntöttek és a felsőoktatási intézmények előadásai is az online térben zajlanak, szeretnénk, ha valamilyen formában a tanulmányi versenyek / szakköri hangulat / versenyre való felkészülés ugyanúgy a mindennapi élet részét képeznék. A verseny tematikájából adódóan olyan feladatokat találunk ki a résztvevők számára, amik otthoni környezetben is könnyedén teljesíthetők, hiszen a szükséges eszközök a legtöbb háztartásban megtalálható, mindennapi használati tárgyak lesznek. 

JELENTKEZÉS

EGYÉNIBEN INDULOK
A VERSENYEN

CSAPATBAN INDULUNK
A VERSENYEN

A PROJECT CHALLENGE-EL KAPCSOLATOS
IDŐPONTOK ÉS INFORMÁCIÓK:

PROJECT CHALLENGE időpontok
2020. NOVEMBER 16. PROJECT CHALLENGE TÉMAKÖRÖK KIHIRDETÉSE,
SZABÁLYOK ISMERTETÉSE
2020. NOVEMBER 16 – 29. PROJEKTEK KIDOLGOZÁSA
2020. NOVEMBER 29. PROJEKTEK BEKÜLDÉSÉNEK HATÁRIDEJE
2020. DECEMBER 18.  PROJECT CHALLENGE EREDMÉNYHIRDETÉS

A projekt elkészítéséhez a választott témakört körbe kell járni és egy, a témában felmerülő problémára kell megoldást találnotok, úgy, hogy egy Lego Mindstorms EV3 core szettet (minden korosztályban) vagy Mindstorms Education WeDo 2.0 core szettet (csak Rookie korosztályban) vagy  Education Spike Prime szettet  (csak Rookie korosztályban) fel kell használni és az abból épített robotot a Lego programozási felületén kell beprogramozni. Ezen kívül bármilyen, a háztartásban megtalálható eszköz, lego elemek stb. szabadon használható. A cél, hogy egyedül vagy csapattársaiddal minél kreatívabb megoldással rukkoljatok elő a felvetett problémára. A projekt bemutatását a szabályzatban leírtak szerint videóra kell venni és a szervezők részére eljuttatni.

AZ ENGINEER CHALLENGE-EL KAPCSOLATOS
IDŐPONTOK ÉS INFORMÁCIÓK:

ENGINEER CHALLENGE időpontok
2020. DECEMBER 10. ENGINEER CHALLENGE FELADATOK KIHIRDETÉSE,
SZABÁLYOK ISMERTETÉSE
2020. DECEMBER 10 – 13. PROGRAMOZÓI VERSENY
2020. DECEMBER 13. ROBOTMENETKÖRÖK BEKÜLDÉSÉNEK HATÁRIDEJE
2020. DECEMBER 18.  ENGINEER CHALLENGE EREDMÉNYHIRDETÉS

Minden jelentkezőnek elpostázunk egy A0 méretű, előre legyártott versenypályát, aminek a feladatait december 10-én fogjátok megtudni. A pálya mellé kaptok egy listát is, hogy mik azok a tárgyak, amikre szükségetek lesz a versenypálya szabályszerű használatához. A robot megépítésére / átépítésére és a program elkészítésére 3 napjotok lesz. A feladatok végrehajtásához egy Lego Mindstorms EV3 core szettet (minden korosztályban) vagy Mindstorms Education WeDo 2.0 core szettet (csak Rookie korosztályban) vagy  Education Spike Prime szettet  (csak Rookie korosztályban) fel kell használni és az abból épített robotot a Lego programozási felületén kell beprogramozni. A videóra vett menetkört a szervezők részére kell eljuttatni.

Mennyibe kerül a verseny? Hogyan tudom kifizetni?

Project Challenge nevezési díj
(egyéniben és csapatban is) összesen: 3.000 Ft
Engineer Challenge nevezési díj
(egyéniben és csapatban is) összesen: 3.000 Ft
Project és Engineer Challenge nevezési díj
(egyéniben és csapatban is) összesen: 6.000 Ft

A pályalapokat és az eszközlistát díjmentesen postázzuk ki mindenki számára. A számlát a jelentkezés után állítjuk ki és e-mailben és postai úton is elküldjük a megadott címre.

Meddig lehet a versenyre jelentkezni?

A Project Challenge jelentkezési határideje:
2020. november 13. (péntek) 12:00

Az Engineer Challenge jelentkezési határideje:
2020. november 30. (hétfő)

Ha részt vettél a Project Challenge-en és idő közben kedvet kaptál az Engineer Challenge-hez is, november 30-ig leadhatod jelentkezésed.

Milyen eszközzel kell rendelkeznem,
hogy indulhassak a versenyen?

Amivel rendelkezned kell a Challenge-ek elvégzéséhez:

  • laptop / tablet
  • Lego EV3 Mindstorms core szett (minden korosztályban) vagy Mindstorms Education WeDo 2.0 core szett (csak Rookie korosztályban) vagy Education Spike Prime szett (csak Rookie korosztályban),
  • szenzor(ok) és motor(ok)
  • Engineer Challenge-hez versenypálya (szervezői részről elpostázzuk díjmentesen)

Mikor derülnek ki a Project
challenge feladatok?

A Project Challenge feladatai 2020. november 16-tól lesznek elérhetők, amiket minden versenyző e-mailben fog megkapni. A feladatleírások mellett a szabályokat és a pontozólapot is megküldjük, hogy minden versenyző tudja, mi alapján lesz értékelve a megküldött projektmunka. A projektek rögzítésével és megküldésével kapcsolatos információk is a szabályban szerepelnek majd.

Mikor derülnek ki az engineer
challenge feladatok?

Az Engineer Challenge feladatai 2020. december 10-től lesznek elérhetők, amiket minden versenyző e-mailben fog megkapni. A feladatleírások mellett a szabályokat és a pontozólapot is megküldjük, hogy minden versenyző tudja, mi alapján lesz értékelve a robotmenetkör. A menetkör rögzítésével és megküldésével kapcsolatos információk is a szabályban szerepelnek majd.

A Project challenge-re és az
Engineer challenge-re is jelentkezhetek?

Ha szeretnél, mindkét Challenge-re jelentkezhetsz és teljesítheted a feladatokat. Ha az egyiket önállóan, a másikat pedig csapatban teljesítenéd, erre is van lehetőséged. Ha megcsináltad a Project Challenge-et és utána döntenél úgy, hogy az Engineer Challenge-et is kipróbálnád, a jelentkezési határidőig ezt is megteheted.

Szakmai partner: