Robot összeszerelése
A csapatok a versenyt megelőzően felépíthetik és tesztelhetik a robotot, de a verseny napján az egyes darabokból kell összeállítani.
Speciális érzékelők
A robotok használják az iránytű érzékelőket, hogy tájékozódjanak a mezőn, és használják az infravörös érzékelőket az infravörös játék labda követésére.

Robotméretek
A robotok mindegyike maximális magassága 22 cm, átmérője pedig 22 cm (hengerrel mérve). Ezenkívül robotonként legfeljebb 1 kg súly szükséges.

Programozás
A csapat bármilyen programot használhat a programozáshoz.

Játékvezető
A Football kategóriában a játékvezetőnek különleges szerepe van, hiszen nagyon gyors döntéseket kell hoznia, mint a valódi labdarúgásban. Mindenekelőtt támogatja a játék áramlását, mivel például a labda és a robotok összeütközhetnek, összeakadhatnak, ilyenkor a játékvezető választhatja szét őket. Ezenkívül a vezetőbíró veszélyes helyzetekben dönt, például Szabálytalanság. A bíró előzetesen egy felkészítőn vesz részt, melyen a szabályokat ismertetik, kérdéses eseteket beszélnek át.

A Football kategóriában egy csapatban 10-19 év közöttiek lehetnek.  

A korcsoport megállapítása: az adott naptári évben mennyi idős résztvevő. Részletes információ az aktuális szezon oldalán található. 

A csapattagok közül legalább egynek abban a korcsoportban kell lennie, amelybe a csapatot benevezték. A további résztvevők (1 vagy 2) legfeljebb egy évvel fiatalabbak lehetnek, mint a korcsoportban megadott. 

Ez azt jelenti, hogy például egy junior csapat 13 éves és két 12 éves korúakból állhat (a születési évvel számoljunk). Ugyanakkor az “egy évvel fiatalabb” korlátozás azt is jelenti, hogy a 12 évesek nem tudnak egy 17 éves korosztályban versenyző csapatot alapítani. Tehát mindig a következő magasabb korosztályba indulhat. Ezenkívül ez a feltétel vonatkozik az Elementary korcsoportra is (ahol a 7 évesek egy csapat tagjai lehetnek) és a Football kategória (ahol a 9 évesek lehetnek csapatok). 

A feladat közzététele után 

Miután a csapatok elolvasták a szabályokat, elkezdődik a verseny előkészítése. A saját játékrendszerre kidolgozott taktika kidolgozása, a robotok építése és programozása, és természetesen sok tesztelés történik. Ugyancsak a robot összeszerelését a versenyt megelőző hetekben gyakorolják. 

A verseny napja 

A honlapon közzétett versenyprogram alapján több szakaszra osztható. Robotok összeépítése, tesztkörök és a versenykörök. 

A klasszikus labdarúgó szabályok szerint kapnak pontokat a csapatok: körmérkőzés során a csapatok három pontot kapnak a győzelemért, egyet a döntetlenért, és nullát a vereségért.  

A WRO magyarországi nemzeti döntőn való részvételhez csapatonként regisztrációs díjat szükséges befizetni. A részvételi díj magában foglalja szervezeti költségeket, valamint az okleveleket, kupákat és a versenyhez kapcsolódó logisztika megszervezését.

A WRO 2018 esetében a regisztrációs díj

  • Részvételi díj befizetése 2018. március 18-ig 5.000 Ft
    Részvételi díj befizetése 2018. április 15-ig 10.000 Ft

A számlát a regisztrációt követően automatikusan e-mailben kapja meg a csapatvezető, majd postán is.

Évről-évre felhasználható eszközök: 

A Football kategóriában való részvételhez a csapatoknak LEGO Mindstorms robotokra és más eszközökre van szükségük. Az alábbi lista áttekintést ad az egyszeri költségekről, ezek nem változnak, így évről-évre felhasználhatók: 

  • 2 db LEGO MINDSTORMS NXT / EV3 készlet (kb. 300.000 Ft, megvásárolható pl.: H-didakt Kft.-nél.) 
  • Versenyasztal (kb. bruttó 100.000 Ft) 
  • Focipálya (kb. 7.000 Ft) 
  • Kapuk (kb 7.000 Ft) 
  • Hitechnic Infrared Electronic Ball (kb. 25.000 Ft) 
  • 2 db EV3 Infravörös szenzor (kereső) (kb. 28.000 Ft) 
  • 2 db Iránytű szenzor (kb. 65.000 Ft) 

A Senior korosztályban minden programnyelv megengedett. Az Elementary és Junior korosztályban csak a LEGO MINDSTORMS szoftver engedélyezett.

A programozás másik programozási nyelvvel való elindításához a következő linkek hasznosak lehetnek. Bármelyik firmware / programozási nyelvvel kapcsolatban alaposan meg kell vizsgálni, hogy az NXTs / EV3s funkcióit melyik programozási nyelv támogatja.

Bevezetés a Java-hoz leJOS-val az EV3 (link) és az NXT (link) számára

Fizetős Software RobotC (link) a LEGO MINDSTORMS-hoz

Firmware ev3dev (link), amely lehetővé teszi a programozási nyelvek közvetlen használatát

Letölthető segédletek, tanyanyagok

Emlékeztetünk arra is, hogy a szoftvernek képesnek kell lennie arra, hogy offline módon működjenek a laptopon, mivel a verseny ideje alatt internetet nem használhatnak a csapatok.

 

Magyar döntőn résztvevő csapatok száma Football Világdöntőre továbbjutó csapatok száma
5 – 39 1
40 – 149 2
150+ 3